Atferdsproblemer

Har du problemer med hunden din?

Noen ganger blir ikke hundeholdet helt som man tenkte seg fordi hundens atferd oppleves som utfordrende i en aller annen grad. Men fortvil ikke. Du kan få hjelp!

Vi kan komme hjem til deg eller møtes et sted for samtale, observasjon, kartlegging og veiledning. En slik konsultasjon varer gjerne 1,5 - 2 timer. Etter konsultasjonen lager vi en rapport og ved behov et spesialtilpasset treningsopplegg til dere.

Oppfølgingstimer for videre trening eller evaluering er mulig. Vi tilbyr også hjelp pr. e-post eller telefon i ettertid. Du velger selv hva du ønsker.

Det som kommer frem under atferdstimer blir mellom oss, vi følger taushetsplikten.

Ved behov bruker vi voksne hunder med godt språk som figuranter i treningen.

Hos Nesodden Hundeskole får du hjelp av hundetrenere med lang og bred erfaring, samt god og relevant tilleggsutdannelse i atferd og problemløsning. Vi er med i faglige nettverk og holder oss godt oppdaterte. Vi legger vekt på hundevennlig trening, det vil si positiv forsterkning. Med dette som grunnlag hjelper vi gjerne hund og eier med å få et bedre liv sammen.

Pris for konsultasjon, Nesodden og Nordre Frogn:

Dagtid: kr 1600,-. Oppfølgingstime kr 500,-

Kveld/helg: kr 2000,-. Oppfølgingstime kr 700,-

Pris for konsultasjon, 15-30 minutters kjøring en vei:

Dagtid: kr 2000,-. Oppfølgingstime kr 700,-

Kveld/helg: kr 2600,-. Oppfølgingstime kr 1000,-

Pris for konsultasjon, 30-60 minutters kjøring en vei:

Dagtid: kr 2600,-. Oppfølgingstime kr 1000,-

Kveld/helg: kr 3200,-. Oppfølgingstime kr 1400,-

Pris for konsultasjon over telefon/e-post:

Dagtid: kr 1400,-.

Vi ønsker helst å møte deg og hunden din da det gir oss klart best grunnlag for å hjelpe dere. Konsultasjon kun pr. telefon/e-post er allikevel mulig dersom du for eksempel bor langt unna oss. Prisen inkluderer samtale på ca. 1 time, rapport/treningsopplegg og hjelp pr. telefon/e-post i ettertid dersom du ønsker det.

Ta kontakt for avtale.

huken_sele_og_halsbånd_01.jpg

Vær klar over:

Atferd hos hund er et eget fag som krever utdannelse.

Når det gjelder virksomheter innen atferd og problemløsning så finnes det ingen kontroll på disse i Norge i dag. Dessverre er det derfor mange ufaglærte som tilbyr slike tjenester rundt omkring.

Vær alltid nøye med å sjekke at vedkommende du søker hjelp av virkelig har relevant bakgrunn.