Unghundkurs / grunnkurs

Kurset passer for hunder i alderen fra 6 måneder og oppover. Det er ingen øvre aldersgrense.

Unghunder går igjennom flere faser i sin utvikling, og kan derfor være en større utfordring enn valper. Unghunder er modigere og opptatt av omverdenen på en annen og mer utforskende måte. Unghunder er ukonsentrerte, rastløse, utålmodige og har et høyere stressnivå enn valper og voksne hunder.

I dette kurset legger vi vekt på kontakttrening, hverdagslydighet og aktivisering. Vi trener på øvelser som; å gå pent i bånd, passering/møtesituasjoner, gå fot/på plass, hilse pent, impulskontroll, sitt og bli sittende, ligg og bli liggende, stå, innkalling, spor/nesebruk, og ulike triks m.m. God kontakt mellom hund og eier er et gjennomgående tema.

Kurset har en teoridel hvor du blant annet kan lære om unghundens adferd, utvikling og behov, grunnleggende hundespråk, forebygging av problemer, hundevennlig grensesetting, de ulike læringsformene,  sosialisering og miljøtrening m.m. Ettersom vi i tillegg har god utdannelse innen adferd og løsning av problemer, så er dette noe vi alltid kommer inn på ved behov.

Dette kurset er mer innholdsrikt og litt annerledes enn de tradisjonelle dressurkursene. Vi har vanligvis små grupper på 4-6 hunder pr. hundetrener, slik at vi får fulgt opp hver enkelt best mulig. Unghundkurset har vi lang erfaring med og tilbakemeldingene er veldig gode.

Passer ikke oppsatt ukedag? Vi holder kurs jevnlig så ta gjerne kontakt allikevel

Ruffa 027_edited.jpg

Unghundkurs (grunnkurs) starter 7. mai 2024.

Sted: Fjellstrand skole

Tid: Kl. 19:15 - 20:30.

Kurset går over 6 kvelder med utetrening: 7/5, 14/5, 21/5, 28/5, 4/6, 11/6, .

Teori underveis og online når det passer deg.

Liten gruppe på ca. 6 deltagere.

Pris:  Kr 2100,- inkl. deltagerside med teori på nett.

Du vil motta mer informasjon om betaling og annet relevant i forkant av kurset.

Sjekk spam-/søppelpost mappen din da det hender mailen legger seg der.

NB! Påmelding til kurs er bindende. Ved avmelding senere enn 14 dager før kursstart må 50% av kursavgiften betales. Ved avmelding senere enn 7 dager før første kursdag må full kursavgift betales. Ved langvarig sykdom eller skade kan refusjon/delvis refusjon gis ved fremvisning av legeerklæring/veterinærattest.

Ledige plasser: 5