Valpekurs

Kurset passer for valper i alderen 2 - 5 måneder.

Valper bør få være valper! De har kort konsentrasjonsevne og behov for å prøve seg fram i sitt eget tempo i trygge omgivelser. De har også behov for sosialisering og lek med andre valper. Valpekurs er en fin start sammen, uansett hvilke forkunnskaper du som eier har.

Valpekurset tar for seg hverdagslige øvelser som; å gå pent i bånd, sitte ned, ligge ned og innkalling m.m. Aktivisering er også veldig viktig. Derfor har vi med øvelser som enkelt spor og triks. Du kan i tillegg lære om valpens utvikling og behov, grunnleggende hundespråk, forebygging av problemer, hundevennlig grensesetting, miljøtrening og sosialisering, læringsformer og en del praktiske ting. God kontakt mellom hund og eier er et gjennomgående tema.

Valper blir fort slitne. En times trening er passe mengde pr. gang på kurs. For at valpen skal få best utbytte av kurset, så går det vanligvis over litt tid, det vil si en dag i uka. Vi har vanligvis små grupper på 6 valper pr hundetrener slik at vi får fulgt opp hver enkelt best mulig. Flere familiemedlemmer kan delta sammen med valpen. Barn kan også være med. Valpekurs har vi lang erfaring med og tilbakemeldingene er veldig gode.

Hundetrener på dette kurset har 1-årig internasjonal hundetrenerutdannelse (med fokus på kommunikasjon, atferd og problemløsning), rehabiliteringstrenerutdannelse i atferd, mange års erfaring som kursholder og trening av atferdsproblemer, erfaring som veterinærassistent, 35 års erfaring med egne hunder, valper, oppdrett, trening m.m.

Vi holder valpekurs jevnlig, så ta gjerne kontakt selv om oppsatt ukedag ikke passer.

Det er mulig å få privat valpeveiledning i forkant av kurset dersom en ønsker det.

n739840611_5725487_7182.jpg

Valpekurs starter tirsdag 14. mai 2024

Sted: Fjellstrand

Tid:   Kl. 18:00 -  ca. 19:15

Kurset går over 6 kvelder med utetrening: 14/5, 21/5, 28/5, 4/6, 11/6, 18/6.

Teori i pausene underveis, samt online når det passer deg.

Liten gruppe med 4-6 deltagere.

Kurspris: Kr 2150,- inkl. deltagerside med teori på nett.

Du vil motta mer informasjon om betaling og annet relevant i forkant av kurset.

Sjekk spam mappen da det hender mailen legger seg der.

NB! Påmelding til kurs er bindende. Ved avmelding senere enn 14 dager før kursstart må 50% av kursavgiften betales. Ved avmelding senere enn 7 dager før første kursdag må full kursavgift betales. Ved langvarig sykdom eller skade kan refusjon/delvis refusjon gis ved fremvisning av legeerklæring/veterinærattest.

Ledige plasser: 5

Når er det best å starte?

Mange spør når det er mest ideelt å starte på valpekurs.

For de fleste valper er det aller best å starte på valpekurs før den viktige sosialiseringsperioden går ut, det vil si før valpen er 12–14 uker gammel.

Utover det kan man selvsagt starte når man ønsker inntil valpen blir 6 mnd. gammel. Etter det regnes den som unghund.

Valpekurs starter mandag 8. april 2024

Sted: Fjellstrand

Tid:   Kl. 18:00 -  ca. 19:15

Kurset går over 6 kvelder med utetrening: 8/4, 15/4, 22/4, 29/4, 6/5, 13/5.

Teori i pausene underveis, samt online når det passer deg.

Liten gruppe med 4-6 deltagere.

Kurspris: Kr 2150,- inkl. deltagerside med teori på nett.

Du vil motta mer informasjon om betaling og annet relevant i forkant av kurset.

Sjekk spam mappen da det hender mailen legger seg der.

Ledige plasser: 2 - Mulig å bli med fra 15. april.